خريد خانه در قبرس

براورد نسبي هزينه هاي زندگي در قبرس

خريد خانه در قبرس

۱۰ بازديد

خريد خانه در قبرس

قبرس

كشور قبرس يك علاقه مندي بزرگ براي كساني است كه افتاب را دوست دارند. بنابراين اين تصور كه همه اين افراد روزي به يك جزيره مهاجرت كنند خيلي هم دور از ذهن نيست. در واقع با كمي واقع بيني و شناخت در مورد مقصد و هم چنين برنامه ريزي درست ميتوان از اين امكان براي مهاجرت و خريد خانه در قبرس استفاده كرد. براي راهنمايي شما عزيزان اين مطلب را اماده كرده ايم كه بتوانيد با شناخت كامل قبرس تمامي مراحل خريد خانه در قبرس را با خيال راحت طي كنيد. همچنين در اين مطلب از تجربيات و سخنان بسياري از خريداران استفاده شده تا بتوانيد ان هارا نيز استفاده كنيد. كشور جزيره قبرس در درياي مديترانه شرقي واقع شده است. از نظر اندازه سومين جزيره بزرگ درياي مديترانه است. اين كشور مساحت 9251 كيلومتر مربع را در بر مي گيرد. قبرس همچنين سومين جزيره پرجمعيت منطقه است و طبق سرشماري سال 2011 ، 838.897 جمعيت دارد. تركيه در 75 كيلومتري شمال قبرس قرار دارد.

قبل از شروع كامل در مورد توضيحات قبرس و خريد خانه در قبرس ميتوانيد با تيم متخصص اين كار كه در خط بالا اشاره شده است مراجعه كنيد زيرا تيم املاك ما كه در قبرس قرار گرفته اند ميتوانند شمارا بسيار كمك كنند.

 كشور قبرس شمالي | سفر به كشور قبرس شمالي | آشنايي با كشور قبرس شمالي | قبرس  شمالي

كشور قبرس به دو قسمت تقسيم شده است و جريان آن اينگونه است كه قبرس مسيحي ، يوناني قومي از سال 1571 تا 1914 توسط امپراطوري عثماني اداره مي شد ، در اين مدت بسياري از ترك هاي مسلمان به قبرس نقل مكان كردند. پس از استقلال در سال 1959 (و پيش از اين تحت حكومت انگليس) ، تنش هايي بين اكثر قبرس هاي يوناني و اقليت قبرس ترك بوجود آمد ، كه منجر به تقسيم جزيره كوچك و اشغال نيمي از جزيره توسط نيروهاي ترك شد.

 

پايتخت قبرس كجاست ؟

پايتخت قبرس در پاسخ به اين سوال كه پايتخت كشور قبرس كجاست بايد گفت كه بزرگترين شهر قبرس ، نيكوزيا ، به عنوان پايتخت اين كشور شناخته ميشود. اين شهر در سواحل رودخانه Pedieos در منطقه دشت Mesaoria مستقر است. نيكوزيا داراي آب و هواي نيمه خشك نيمه گرمسيري ميباشد زيرا اين شهر ساحلي نبوده و از دريا فاصله دارد. مطابق سرشماري سال 2011 ، محله نيكوزيا در كل 300000 نفر جمعيت دارد.

 چرا قبرس شمالي | همه چير در مورد قبرس شمالي | سورج موسوي | مهاجرت به قبرس  شمالي| قبرس شمالي

همانطوري كه در مقدمه اين نوشته اشاره شد كشور قبرس به دو قسمت شمالي و جنوبي تقسيم بندي شده است در واقع پايتخت قبرس شمالي و پايتخت قبرس جنوبي هر دو شهر نيكوزيا ميباشد كه به دو قسمت تقسيم بندي شده است.

 

پايتخت قبرس جنوبي

منطقه اي كه هم اكنون نام آن نيكوزيا است در اوايل 2500 سال قبل وجود داشته است. ايالت باستاني لدره در محلي كه هم اكنون شهر مدرن نيكوزيا است ، تأسيس شده است. سالها بود كه لدرا به عنوان يكي از شهركهاي مهم قبرس شناخته مي شد. با اين حال ، نقش آن به عنوان يك پايتخت در سال 965 پس از آن كه شهر سالاميس ، پايتخت سابق قبرس ، توسط حملات اعراب در سال 647 تخريب شد ، آغاز شد. اين واقعيت كه نيكوزيا در داخل كشور واقع شده بود ، يكي از دلايلي بود كه بيزانسي ها آن را به عنوان پايتخت خود برگزيدند. سرمايه اداري شهرهاي ساحلي به شدت مورد حمله قرار گرفتند و از اين رو نيكوزيا از آن شهرها ايمن تر بود. از آن زمان نيكوزيا همواره به عنوان پايتخت قبرس شناخته شده است. اين شهر توسط چندين قدرت بزرگ از جمله عثماني تحت سلطه قرار گرفته است. در 5 ژوئيه 1878 ، اين شهر تحت سلطه بريتانيا قرار گرفت. به زودي ، مانند ساير مستعمرات انگليس ، مبارزه براي استقلال از حاكميت انگليس در قبرس آغاز شد و نيكوزيا به عنوان يكي از محل هاي اعتراضات خشونت آميز عليه اين قانون عمل كرد. سرانجام ، در سال 1960 ، قبرس با داشتن نيكوزيا به عنوان پايتخت خود به كشوري مستقل تبديل شد.

 

پايتخت قبرس شمالي

كشور قبرس شمالي به عنوان كشوري مستقل داراي پايتختي مستقل ميباشد. شهر نيكوزيا كه پايتخت قبرس جنوبي ميباشد به دو قسمت تقسيم شده است كه نيم آن به عنوان پايتخت قبرس جنوبي و نيم آن به عنوان پايتخت قبرس شمالي شناخته ميشود. ترك زبان ها شهر نيكوزيا را به نام لفكشا ميشناسند. بافت هر دو شهر مانند همديگر ميباشد اما تفاوت هاي زيادي از جمله در واحد پول قبرس و زبان رسمي كشور دارند.

 خريد خانه در قبرس شمالي - Zeray | Construction Corporate

نقش امروزي شهر به عنوان پايتخت قبرس

نيكوزيا به عنوان پايتخت قبرس ، ساختمان ها و دفاتر اصلي كشور را در خود جاي داده است. كاخ رياست جمهوري ، محل اقامت رسمي و محل كار رئيس جمهور قبرس در اين شهر واقع شده است. مجلس نمايندگان يا پارلمان اين كشور نيز در نچرو ، نيكوزيا تشكيل جلسه مي دهد. بسياري ديگر از ساختمانهاي رسمي دولتي و دفاتر وزيران و اقامتگاههاي قبرس در اين شهر واقع شده اند.

آشنايي با قبرس همراه تصاوير

نيكوزيا همچنين سرمايه اقتصادي و تجاري قبرس است. اين شهر ميزبان مقر كليه بانكهاي بزرگ كشور و همچنين چندين تجارت بين المللي است. دفاتر اصلي بسياري از شركتهاي رسانه اي فعال در كشور نيز در اين شهر مستقر هستند. نيكوزيا از لحاظ درآمد سرانه يكي از ثروتمندترين شهرها در منطقه مديترانه شرقي است.

بهترین زمان سفر به قبرس

قبرس دارای آب و هوای مدیترانه ای ای و تابستان های گرم و طولانی دارد که از اواسط مه تا اواسط اکتبر ایت هوای  گرم و تابستانی ادامه دارد. زمستان های قبرس از ماه های دسامبر تا فوریه می باشد و همچنین این دو فصل با پاییز و بهار کوتاه از یکدیگر جدا می شود. بهترین زمان سفر به قبرس از ماه آوریل تا اکتبر ادامه دارد.در این فصل ها برای رزرو هتل و رزرو پرواز در این فصل ها راحت و تمامی رستوران ها و مراکز تفریحی باز می باشد. زبان قبرسی ها یونانی و ترکی استانبولی است.

معروف ترین غذاهای سنتی قبرس

۱- هالومی (Halloumi)

پایه و اساس این غذا را پنیر هالومی تشکیل می دهد، پنیری که باید حسابی سرخ و برشته و به همراه سبزیجات و انواع سس ها سرو شود. هالومی معمولا در ماه های گرم سال به همراه هندوانه خورده می شود چون خاصیت انرژی بخشی و خنک کنندگی دارد.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد